Skip to main content

PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D.

ODBORNÝ ASISTENT

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • Konzultační hodiny

    Letní semestr AR 2023/2024:

    • po předchozí domluvě e-mailem
  • Výuka

    Psychologie vývojová

  • Profesní životopis

    Univerzitní vzdělání

    2017 – 2023 Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta – Ph.D. studium, Pedagogická a školní psychologie

    2014 Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta – rigorózní řízení (PhDr.)

    2007 – 2013 Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta – bakalářské a magisterské studium, specializace: Anglický jazyk a literatura – Základy společenských věd

    LS 2011 Universidad de Alcalá, Alcalá de Henares, Španělsko, Facultad de Filosofia y Letras, Erasmus program – Anglická filologie, didaktika

    Další kvalifikace

    2023 – dosud Frekventantka Výcviku v rodinné a párové terapii, Vzdělávací institut pro rodinnou a párovou terapii, s.r.o., Liberec

    2018 Absolventka programu IVLP (International Visitor Leadership Program). Třítýdenní stáž v USA, téma: Education in Digital Age

    Pracovní zkušenosti

    2024 – dosud Asistent s odbornou hodností na TU Liberec, Katedra pedagogiky a psychologie

    2017 – dosud Akademický asistent na PedF UK, Katedra anglického jazyka a literatury

    2017 – 2019 Ústav pro jazykovou a odbornou přípravu Univerzity Karlovy: učitelka anglického jazyka pro čínské studenty

    2019 Autorka metody a mobilní/webové aplikace výuky cizích jazyků Leximapping (www.leximapping.cz)

    Projekty

    Hlavní řešitelka projektu GA UK, č. 408119 s názvem Záměrné učení kolokací ve skupinové výuce, řešeného na PedF UK (2019 – 2022)

    Další profesní zkušenosti

    lektorská činnost – semináře DVPP, přednášky pro studenty a učitele (ve spolupráci s PedF UK, Nakladatelství FRAUS, Vydavatelství Mikula, s.r.o.); výuka na školách – Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec; Gymnázium, Nad Štolou 1, Praha; Vyšší odborná škola publicistiky, Praha; lektorka anglického jazyka v jazykových školách i jako OSVČ

  • Konference

    • 2.4. 2022, The 27th P.A.R.K. Conference, Brno, příspěvek: Teach lexically with ease
    • 11.– 12.11. 2021, Medzinárodná online konferencia 3xKaM, VUDPaP Bratislava, příspěvek: Co nám brání a co pomáhá učit se cizí jazyk
    • 18.– 23.07. 2021, ICP 2020+, The 32nd International Congress of Psychology, Praha, virtual, poster: Explicit teaching of collocations – a way to fluency and naturalness
    • 3.– 4. 2. 2020, PhD Existence 10 – Člověk a čas, Česko-slovenská psychologická konference, Olomouc, příspěvek: Záměrné učení kolokací jako prostředek k dosažení plynulosti a přirozenosti ve výuce cizího jazyka
    • 26.9. 2018, Čtu a stávám se čtenářem, Konference KPSYCH KPPP PedF UK v Praze, poster: Záměrné učení kolokací a jeho vliv na přirozenost projevu při osvojování si cizího jazyka
    • 7.4. 2018, The 22nd P.A.R.K. Conference, Brno, příspěvek: Leximapping, how to teach English using mind maps
    • 17.3. 2018, Mezinárodní konference AJŠ: Moderní přístupy ve výuce jazyků, Praha, příspěvek: Leximapping, how to teach English using mind maps
    • 25.11. 2017, Akcent conference Praha, příspěvek: Leximapping, how to teach English using mind maps
    • 10.11. 2017, Festival Pedagogické inspirace, ZŠ Kunratice, Praha, příspěvek: Leximapping, jak učit pomocí myšlenkových map
    • 8.- 9. 9. 2017, ELT Signposts Brno – ATECR, mezinárodní konference, příspěvek: Leximapping, how to teach English using mind maps
    • 21.6. 2016, Mezinárodní konference ÚJOP, Poděbrady, příspěvek: Leximapping, jak učit pomocí myšlenkových map
  • Publikace

    • Kacafírková, P., Špačková, K., Valentová, H. & Kucharská, A. (2023). Prediktivní síla, stabilita a proměnlivost psychologických faktorů ve výuce anglických kolokací. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, 7(2).
    • Kacafírková, P., Špačková, K., Valentová, H., Topková, P., & Kucharská, A. (2022). Deliberate teaching of collocations – an intervention study of Czech upper-intermediate EFL students. Pedagogika, 72(4), 511–534.
    • Kacafírková, P., Špačková, K., & Valentová, H. (2021). Explicit teaching of collocations – a way to fluency and naturalness (Poster). ICP 2020+, The 32nd International Congress of Psychology, Praha, Virtual.
    • Kacafírková, P. (2020). Záměrné učení kolokací jako prostředek k dosažení plynulosti a přirozenosti ve výuce anglického jazyka. In E. Maierová, L. Viktorová, M. Dolejš, & T. Dominik (Ed.), PhD Existence 10 (312–320). Univerzita Palackého v Olomouci.
    • Kacafírková, P. (2019). Leximapping: na cestě za úspěchem. Mikula, s.r.o.

    www.leximapping.cz

    • Kacafírková, P., & Špačková, K. (2019). Lexikálně orientované přístupy ve výuce anglického jazyka. Didaktické studie 11(2), 125–141.
    • Borovková (Kacafírková), P. (2015). Leximappping: jak učit pomocí myšlenkových map angličtinu a další cizí jazyky. UK, PedF, 2015

    Projekty

    Hlavní řešitelka projektu GA UK, č. 408119 s názvem Záměrné učení kolokací ve skupinové výuce, řešeného na PedF UK (2019 – 2022)