Zimní semestr AR 2024/2025:
- Konzultační hodiny zpravidla ve středu po předchozí e-mailové domluvě konkrétního termínu a času.
+420 48 535 2829
Zimní semestr AR 2024/2025:
1980 – 1981 MŠMT ČR, výzkum zájmů dětí a mládeže
1981 - 2022 FF UK, odborný asistent, později docent na katedře psychologie, vedoucí katedry psychologie v letech 2002 – 2008 a 2010 – 2018, 2008 – 2012 proděkanka pro studijní záležitosti FF UK
Členství ve vědeckých radách a odborných společnostech:
2010 – 2018 Vědecká rada FF UK
2015 – 2021 Vědecká rada FSVaZ UKF Nitra
Členka České kriminologické společnosti (od 2012, zakládající člen, členka prvního předsednictva)
Členka Asociace forenzních psychologů ČMPS (od 1996)
Členka European Society on Family Relations, (od 2004)
Oborové rady a doktorské studijní programy, GAČR:
FF UK: Garantka doktorského programu Psychologie: Oborová rada: Obecná psychologie, členka, od 1995 trvá; Sociální psychologie, členka od r. 2012 trvá; Klinická psychologie, členka od r. 2015 trvá.
FF UK: Předsedkyně oborové rady doktorského studijního programu Sociální psychologie a psychologie práce od 2019 – 2022, členka od 2022 dále.
FF UK: Oborová rada – program Historie, obor didaktika dějepisu, členka, 2009 – dosud
PedF UK: Oborová rada doktorský studijní program Pedagogická a školní psychologie, členka od 2019 trvá
FF MU Brno: Oborová rada doktorský studijní program Psychologie, člen od 2018 trvá
GAČR předsedkyně oborové komise společenských věd (2007 – 2009)
GAČR předsedkyně podoborové komise pro pedagogiku, psychologii a kinantropologii, později panelu pro uvedené obory (P407) (2010 – 2013)
Monografie, kapitoly:
BOUKALOVÁ, H., GILLERNOVÁ, I. a kol. (2020). Kapitoly z forenzní psychologie. Praha: Karolinum. (spolueditorka, spoluautorka 5 kapitol).
MERTIN, V.;, GILLERNOVÁ, I. (eds.). (2020) Psychologie pro učitelky mateřské školy. 4. vyd. Praha: Portál. (spolueditorka, autorka tří kapitol)
Články:
ŠÍROVÁ, E., BERGEROVÁ, H., GILLERNOVÁ, I. (2019). Motivy agrese u dětí v mladším školním věku a výchovné styly jejich rodičů. In PITEROVÁ, I., VÝROST. J. Sociálne procesy a osobnosť 2018 (325-331). Bratislava: Spoločenskovedný ústav CSPV SAV. Jost 30%
VÝROST, J., GILLERNOVÁ, I. (2015): Sociální a osobnostní činitelé celkové životní spokojenosti respondentů v datech EUROPEAN QUALITY OF LIFE SURVEY 2012 (EQLS 2012). Československá psychologie, LIX, 5, 2015, s. 393-405. Jimp. 30%
Další vybrané publikační výstupy k vyučovaným předmětům:
GILLERNOVÁ, I. (2013) Sociální dovednosti učitele a jejich místo v profesní kompetenci učitelů technických předmětů. In. Interdisciplinární vztahy mezi technickými, humanitními a společenskými vědami. 1 vyd. Praha: ČVUT, s. 1-12. 100%
GILLERNOVÁ, I., KREJČOVÁ, L. a kol. (2012) Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada. (editorka, 50%)
GILLERNOVÁ, I. (2016) Vztah žáka a učitele a možnosti jeho poznávání. In KREJČOVÁ, L., MERTIN, V. (eds.). Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, s. 292 – 315. 100%
GILLERNOVÁ, I. (2016). Principy evaluace činností učitele. In KREJČOVÁ, L., MERTIN, V. (eds.). Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, s. 283 - 291. 100%