Mgr. Veronika Bačová, Ph.D.
ODBORNÝ ASISTENT
Konzultační hodiny
Zimní semestr AR 2024/2025:
- čtvrtek 14:00 - 15:00 hod.
Výuka
Obecná pedagogika
vedení pedagogických praxí
Profesní životopis
Vzdělání
Gymnázium J. S. Machara, Brandýs nad Labem - St. Boleslav
2008 - 2012
Univerzita Karlova, Praha, Pedagogická fakulta – obor Učitelství pro
1. stupeň ZŠ
2012 – 2018
University of Eastern Finland, Joensuu (Erasmus+)
2014 září - 2014 prosinec
Univerzita Karlova, Praha, Pedagogická fakulta – Ph.D. studium
(specializace – Pedagogika)
2019 – 2023
Studium pro facilitátory supervizní metody WANDA
2022 říjen – současnost
Studium pro lektory Trauma respektujícího přístupu pro děti a mládež
březen – duben 2023
Pracovní zkušenosti
Učitel, ZŠ Panská Pole, Přezletice
2017 září - 2018 červenec
Učitel, ZŠ Satalice, Praha
2018 srpen – 2022 srpen
Učitel, Pedagogická fakulta UK, Praha
2020 leden - současnost
Učitel, ZŠ Kbely (program Step by step), Praha
2022 září – současnost
Analytik APIV A KA2, NPI ČR, Praha
2020 únor - 2020 srpen
Garant monitoringu, NPI ČR, Praha
2020 září – 2022 duben
Asistent ve výzkumu: Assessment of Student Teachers at the End of Undergraduate Teacher Training (mezinárodní tým)
2021 březen – současnost
Zástupce pro tvorbu multikulturní výchovy - InBáze, Praha
2021 říjen – 2022 červen
Projektový manager, ČOSIV, Praha
2022 březen – současnost
Výzkumná stáž, University of Eastern Finland, Joensuu
2022 březen + 2022 květen
Lektor NPI ČR
2023 duben - současnost
Odborný asistent, UHK
2023 září - současnost
Odborný asistent, TUL
2023 září - současnost
Další pracovní zkušenosti
• Výherce ceny AGON (PedF UK) za vědecký přínos závěrečné práce
• Supervizní skupina, SPIN
• Člen Učitelské platformy – koordinátor Učitelské poradny
• Člen širší pracovní skupiny pro tvorbu RVP ZV
• Člen Komunity vzdělavatelů
• Spolupráce s University of Eastern Finland
• Aktivní účast na mezinárodních i národních konferencích
• Spolupráce při tvorbě e-učebnice na PedF UK
• Spolupráce při tvorbě metodik PedF UK (TAČR)
• Asistent ve výzkumu: Assessment of Student Teachers at the End of Undergraduate Teacher Training (mezinárodní tým)
• Zkušenost s výukou na PedF UK
• Peer review v odborném zahraničním časopise Educational Review
• Spolupráce na projektech UNICEF
Konference
ČAPV 2020 - Rozmanitost podpory učení v teorii a výzkumu. aktivní účast. Ostravská univerzita, 14 - 16 září 202
ČAPV 2021 - Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. aktivní účast. MUNI, 13 - 15 září 2021
ATEE 2022 Winter Conference. Active participation - Sentiments, attitudes and concerns of teacher students towards inclusive education in the Czech Republic Sestri Levante, Itálie, 19.04.2022 - 22.04.2022
ČAPV 2022 - PROMĚNY VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ A JEJICH REFLEXE V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU. aktivní účast. Prague, 29. 8. - 31. 8. 2022
ECER 2022 aktivní účast, 1. - 10. 9. 2022. Paper: Student - Centred and Decolonial Assessments in a changing world, spolupráce s dr. J. Lopes
ECER 2023 Glasgow aktivní účast 22. – 25. 8. 2023. Teaching Processes Leading to Quality Inclusive Education
Přijatý příspěvek pro odborný časopis Acta Scientiarum Education - Centred and Decolonial Assessments in a changing world, spolupráce s dr. J. Lope
Dále vystupuji na odborných konferencích v rámci projektu zaměřujícího se n socio-emoční učení aj. (Letní škola UP 2023, školení lektorů PBIS, konference věnovaná inkluzivnímu vzdělávání v Bratislavě v říjnu 2022, odborný seminář k filmu Home, sweet home zaměřující se na prevenci domácího násilí ve spolupráci s B. Jacobsen, aj.)
Aktivní účast na odborných panelech (APIV A - NPI ČR, Duševní zdraví – Nevypusť duši, Nadace České spořitelny aj.)
Publikace
BAČOVÁ V. Učitelé, žáci a vzdělávání na dálku. Komenský, 2021, vol. 145, 22-26.
BAČOVÁ V. Komparace vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami v České republice a ve Finsku. Řízení ve školství, 2020, vol. 28/2020, 13-23.
BAČOVÁ, v. (2021). Hledání cest začínajícího učitele v inkluzivním vzdělávání. Magister, 2, 65 – 84.
BAČOVÁ, V. (2022). Učitelé výzkumníci v době distanční výuky. Řízení ve školství, 25 (3), 26 - 30
BAČOVÁ, V. (2022). Charakteristika hodnocení učitelů ve Finsku. Aula, 30 (1)
BAČOVÁ, V. (2022). Teaching Processes Leading to Quality Inclusive Education as Seen by Finnish Teachers. Eauropean Journalof education and Pedagogy, 3 (6), 24 – 28.
BAČOVÁ, V. (2023). The Profile of the Primary School Teacher in Inclusive Education from the Finnish Experience. Eauropean Journal of education and Pedagogy, 4 (3), 90 – 96.